Develogic w firmie budowlanej
 

CRMCRM

Moduł Develogic CRM jest rozwiązaniem wspierającym biura sprzedaży dewelopera w takich procesach jak: pozyskiwanie klienta, zarządzanie szansami sprzedaży, ofertowanie, rezerwacje czy finalizacja transakcji.

Zaawansowany mechanizm match’owania, czyli przyporządkowywania potencjalnych klientów do lokali, umożliwia elastyczne i przekrojowe przeglądanie zainteresowania potencjalnych klientów dla całej inwestycji oraz prowadzenie masowych akcji promocyjnych.

Pulpit menadżera sprzedaży umożliwia m.in. analizę szans sprzedaży handlowców, analizę potencjału sprzedażowego inwestycji oraz analizę aktywności handlowców, wszystko to na podstawie zdarzeń zapisywanych w rozbudowanych kalendarzach.

Zarządzanie biurami sprzedaży mieszkań
 
laptop
 

Proces realizacji inwestycji

crm

Funkcjonalności modułu Develogic CRM

Baza potencjalnych klientów

Develogic CRM umożliwia przechowywanie informacji na temat potencjalnych klientów wraz z ich danymi kontaktowymi i innymi szczegółowymi informacjami przydatnymi deweloperowi i firmie budowlanej. Karta klienta, oprócz pełnej historii kontaktów, zawiera również takie dane jak notatki, zadania, dokumenty i maile. Informacje na temat klientów są udostępniane zgodnie ze zdefiniowanymi prawami uprawnień i polityką bezpieczeństwa firmy.

Podstawowe funkcjonalności:
  • zarządzanie kartotekami potencjalnych klientów (CRM), streszczenia spotkań, notatki, dokumenty, e-maile, ofertowanie,
  • automatyczne tworzenie historii korespondencji e-mailowej związanej z klientem,
  • rozbudowany mechanizm klasyfikowania klienta w zależności od zaawansowania procesu sprzedaży,
  • zarządzanie zadaniami i zdarzeniami związanymi z klientami,
  • mechanizm match’owania pozwalający na określanie potrzeb i preferencji klienta w kontekście poszukiwanych lokali (miasto, inwestycja, metraż, strony świata, ilość pokoi, cena od-do, piętro itp.),
  • automatyczne przypisywanie do karty klienta lokali spełniających jego oczekiwania,
  • historia ofert, rezerwacji.

CO TO JEST CRM?

Ze względu na dużą konkurencję i nieustannie zmieniające się warunki na rynku, współczesne przedsiębiorstwa sięgają po innowacyjne rozwiązania i koncepcje, które pozwolą im zmultiplikować zyski. Jedną z nich jest CRM, czyli customer relationship management. Jest to zyskująca coraz większą popularność strategia zarządzania, nastawiona na rozpoznawanie indywidualnych potrzeb klienta oraz zaspokajanie ich.

Wielu osobom zrozumienie terminu sprawia dużą trudność. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ niełatwo jednoznacznie określić, czym jest CRM. Definicja właściwie nie istnieje, ponieważ CRM to nowoczesne, szerokie podejście i określony model prowadzenia firmy, oparty na relacji z Klientem. Za tym tajemniczym skrótem kryje się mnóstwo zagadnień i możliwości, ale nie ulega wątpliwości, jaki jest cel wprowadzenia strategii CRM. Jest to koncentracja na kontakcie z klientem, pozyskanie informacji o jego indywidualnych preferencjach i wykorzystanie ich, by odpowiedzieć na jego potrzeby, zyskać lojalność i świadczyć odpowiednie usługi. Dzięki temu grono zadowolonych Klientów powiększa się, a zyski firmy mnożą.

Na czym konkretnie polega CRM? Co to jest w praktyce?

Przyjęcie koncepcji CRM to położenie szczególnego nacisku na kontakty z obecnymi Klientami oraz pozyskiwanie nowych. Działania firmy koncentrują się na wszelkich procesach, wiążących się z obsługą Klienta, np. technikach marketingowych czy procesach sprzedaży, przy czym sprzedaż rozumiana jest w sposób ciągły, nie jako określony akt. Nie wartość pojedynczej transakcji, a pozytywny kontakt z Klientem przekłada się bezpośrednio na zysk firmy. Zostawmy jednak te filozoficzne, abstrakcyjne dywagacje i zajmijmy się praktycznymi rozwiązaniami technologicznymi, wiążącymi się z CRM.

Wdrożenie nowego podejścia wymaga zastosowania odpowiednich technologii. System CRM stanowi niezwykle przydatny i funkcjonalny system informatyczny, regulujący kontakty z klientami. Jest to praktyczne narzędzie, znacznie ułatwiające pracę i nieoceniona pomoc w budowaniu długotrwałych i solidnych relacji z klientem. System CRM usprawnia działania na wszystkich etapach relacji z Klientem, poczynając od jego identyfikacji i rozpoznania indywidualnych potrzeb, na udanej transakcji oraz obsłudze posprzedażowej kończąc. Odpowiedni system CRM umożliwia stworzenie siatki stałych i zadowolonych Klientów oraz ciągłe pozyskiwanie nowych kontrahentów. Skutkuje to zwiększeniem przychodów firmy i ograniczeniem kosztów administracyjnych.

Oprogramowanie CRM – porządkuje pracę, gwarantuje łatwy dostęp do informacji

Indywidualne podejście do każdego klienta jest niezwykle czasochłonne i może sprawiać trudności. Oprogramowanie CRM stanowi duże ułatwienie. Wszelkie istotne informacje, dotyczące nie tylko Klientów, ale wszystkiego, co wiąże się z funkcjonowaniem firmy, przechowywane są w jednym miejscu, do którego dostęp mają jej pracownicy. Wpływa to pozytywnie na organizację pracy i zwiększa efektywność. Program CRM zawiera historię kontaktów z każdym z Klientów, co pomoże dopasować indywidualną ofertę i opracować strategię sprzedaży. Wysokiej jakości oprogramowanie CRM zawiera model uprawnień, dzięki czemu poszczególne zadania przypisane są odpowiednim pracownikom. Skutek to lepsza wydajność, brak nieporozumień i sprawne działanie na rzecz zwiększania zysków.

Program CRM może również stanowić pomoc w prognozowaniu przyszłości firmy. Z jego pomocą uzyskamy informacje, dotyczące efektywności poszczególnych pracowników, licznych analiz i przewidywanych przyszłych dochodów. Można więc powiedzieć, że system CRM pozwoli tak kierować działaniami firmy, by zapewnić jej sukces na rynku, a w przypadku niekorzystnych rokowań, podejmować w porę działania zaradcze, chroniąc tym samym przedsiębiorstwo przed upadkiem.

Komu potrzebny jest program CRM?

W zasadzie każdemu, kto szuka nowych rozwiązań, usprawniających pracę firmy i wpływających pozytywnie na jej zyski. Odpowiednie oprogramowanie CRM pozwoli uzyskać przewagę nad konkurencją i podnieść jakość oferowanych usług.

Aktualnie system CRM dostępny jest w 3 rodzajach:

  • CRM operacyjny (front office) – zawiera informacje o Klientach, udostępnia je i usprawnia podstawowe procesy biznesowe
  • CRM komunikacji (contact center) czyli odpowiadający za kontakt z Klientami na wszystkich możliwych kanałach komunikacji
  • CRM analityczny (back office) – sporządzanie analiz, dotyczących poszczególnych Klientów i ich zachowań oraz innych zgromadzonych danych

Develogic CRM – unikalne rozwiązanie dla firm o profilu budowlanym i deweloperskim

Produkt Develogic to profesjonalne narzędzie, przeznaczone dla deweloperskich biur sprzedaży i przedsiębiorstw, oferujących usługi budowlane. Oprogramowanie CMR wyposażone jest w atrakcyjny mechanizm matchowania, pozwalający przyporządkować określonych Klientów do lokali, biorąc pod uwagę ich preferencje i potrzeby. Firma dysponuje także innymi modułami programów, znacznie ułatwiającymi zarządzanie i organizację pracy przedsiębiorstwa. Są to:

  • Develogic Sprzedaż i Finanse
  • Develogic Workflow i Zarządzanie Dokumentacją
  • Budżetowanie Develogic
  • Powierzchnie komercyjne Develogic
  • Raporty i analizy Develogic
  • Integrator ERP Develogic