Develogic Zarządzanie Nieruchomościami to kompletne i dedykowany program dla biur nieruchomości, firm budujących oraz wynajmujących lokale handlowe i/lub biurowe. Rozwiązanie służy do kompleksowego zarządzania całym procesem związanym z zarządzaniem nieruchomościami komercyjnymi i jest w pełni powiązane z pozostałymi modułami systemu Develogic (np. dołączenie do dowolnego procesu Workflow, takiego jak proces zgłoszenia usterki, obieg i dekretacja faktury kosztowej z krokami akceptacji przez menadżera obiektu, zarządcy, działu kontroli czy księgowości , czy choćby dołączenie rejestracji płatności przez zarządcę itp.).
Moduł działa na jednej bazie danych. Oznacza to, iż wprowadzając fakturę kosztową, np. za usługi ochroniarskie, można ją w prosty sposób przypisać nie tylko do całego obiektu, ale także do najemców, typów powierzchni (biura, handel, catering ) itp. Podobnie wygląda generowanie faktur sprzedaży. Takie rozwiązanie pozwala na błyskawiczne uzyskiwanie raportów, np. informujących o wszystkich przychodach ze sprzedaży powierzchni biurowej w danym obiekcie, przychodach związanych z najmem powierzchni (np. z wyłączeniem kosztów mediów), można również szybko dokonać analizy kosztów poniesionych z tytułu mediów lub prześledzić odchylenia od zakładanych budżetów i linii budżetowych.
Moduł wspiera różne procesy, począwszy od planowania, projektowania, realizacji i komercjalizacji inwestycji, poprzez zarządzanie nieruchomościami oraz ich wynajmem, aż po obsługę techniczną inwestycji.
Funkcjonalność ta, jako część całego programu do zarządzania nieruchomościami, ma na celu wsparcie działu komercjalizacji w zakresie świadczenia usług związanych z komercjalizacją, marketingiem oraz sprzedażą lub najmem nieruchomości. Rozwiązanie pozwala na obsługę procesu komercjalizacji zarówno dla projektów własnych, jak i dla klientów zewnętrznych – inwestorów, deweloperów itp. Moduł umożliwia zarządzanie procesem przygotowania i przeprowadzenia strategii marketingowej poprzez proces poszukiwania (analiza warunków najmu, przygotowanie indywidualnej oferty najmu i aranżacji wnętrza) i wyboru najemców dla przedwstępnych umów najmu aż po podpisanie umów najmu.
Funkcjonalność umożliwia menadżerom obiektów pełną kontrolę nad zarządzanymi powierzchniami biurowymi i handlowymi oraz umowami najmu (dostępna oraz wynajęta powierzchnia). Jest idealnym programem dla biur nieruchomości, które masowo obsługują wielu klientów oraz najemców. Rozwiązanie gwarantuje szybki i intuicyjny dostęp do wszystkich ważnych ustaleń i zapisów związanych z wynajmowanymi przestrzeniami, daje możliwość tworzenia zestawień najemców i aktualnie zajmowanych powierzchni wraz z dostępem do bazy umów najmu. Informacje te są niezwykle istotne zarówno ze względu na efektywność codziennej pracy, jak i dla automatycznego generowania comiesięcznych faktur związanych z najmem powierzchni.
Funkcjonalność umożliwia zarządzanie operacyjne i finansowe wszystkimi obiektami, które są zarządzaneprzez program do zarządzania nieruchomościami - Develogic. Moduł wspiera użytkowników w zakresie budżetowania i rozliczania obiektów handlowych i/lub biurowych, umożliwiając bieżące monitorowanie kluczowych wskaźników, kontrolę wydatków, automatyczne rozliczanie najemców oraz analizę odchyleń od planu.
Moduł umożliwia raportowanie planowanych i rzeczywistych przychodów i kosztów, a także automatyzuje cały proces rozliczeń umów poprzez seryjne fakturowanie, automatyczne wyliczanie wysokości czynszu w oparciu o parametry z umowy i obroty osiągnięte przez najemcę w danym miesiącu itp.
Funkcjonalność dedykowana użytkownikom, którzy zajmują się wszelkiego typu dokumentami wymaganymi dla zarządzania nieruchomością (projekty, pozwolenia, uzgodnienia, decyzje administracyjne, umowy z dostawcami, dokumentacja techniczna urządzeń). Rozwiązanie pozwala na zdefiniowanie listy tych dokumentów, pozwoleń itp., które są niezbędne dla zarządzania daną nieruchomością, z jednoczesnym wyznaczeniem zadań związanych z danym dokumentem (sprawą). Moduł umożliwia wyznaczenie terminu na realizację sprawy, daty przypomnienia, zadań związanych z dokumentem oraz wyznaczenie osoby lub osób odpowiedzialnych za wykonanie zadania.
Narzędzie wspiera śledzenie zmian w dokumentach, wersjonowanie, a także usprawnia komunikację w obrębie projektów (im bardziej złożony projekt, tym ważniejsze staje się zarządzanie dokumentacją).
Dostęp do najnowszych wersji plików z dowolnego miejsca za pomocą dowolnego urządzenia wyposażonego w przeglądarkę internetową przyspiesza działanie i ułatwia komunikację z współpracownikami, działem technicznym i dostawcami.
W ramach modułu dostępna jest także funkcjonalność Repozytorium dokumentów i wniosków, stanowiąca centralne miejsce przechowywania dokumentów związanych z nieruchomością, co czyni ją idealnym programem dla biur nieruchomości.